Broers Tino en Paul Huet (de Huet Brothers) – die je misschien al kent van hun HB Special, een nieuw gebouwde racer in de stijl van de jaren ’50 – zijn met iets moois bezig. Iets héél moois. Maak kennis met de HB Coupé. Althans, met het ontwerp van de HB Coupé; de auto moet namelijk nog gebouwd worden. En wij kunnen de mannen daarbij helpen. Hoe? In de eerste plaats door ze te volgen tijdens hun missie om een nieuw Nederlands automerk van de grond te krijgen, wat een briljante prestatie zou zijn in een tijd waarin er alleen nog ruimte is voor automobiele multinationals.
Maar er is meer: op Kickstarter hebben de mannen een campagne gelanceerd die de ontwikkeling van hun droomracer mogelijk moet maken. En omdat het een beetje abstract zou zijn om je portemonnee te trekken zodat de designers op hun computer aan de slag kunnen, hebben de Huet Brothers iets leuks voor ons bedacht: de HB Benefactor 2018, een Swiss made chronograaf van nog geen 300 euro. In ruil daarvoor krijg je niet alleen een genummerd horloge in een stijlvolle doos; je krijgt ook toegang tot het afgeschermde deel van het bouwproces rond de HB Coupé; je treedt zeg maar toe tot the inner circle van Huet Brothers. Als je ook toegang wilt tot de club: dat kan nog tot donderdag 15 november 10.00 uur.
HB Benefactor
Bij Niels’ Garage geloven we (en misschien nog wel belangrijker, wíllen we geloven) in het avontuur van Tino en Paul. Daarom zijn we trots om te kunnen melden dat we sinds vandaag officieel Mediapartner van Huet Brothers zijn. En o ja, ik heb uiteraard een HB Benefactor Chronograph besteld om de daad bij het woord te voegen (maar eerlijk gezegd had ik de Benefactor waarschijnlijk ook gekocht als er geen auto zou worden gebouwd met de opbrengst…).
De HB Coupé
Het is de bedoeling dat de auto – laten we niet vergeten dat dat het einddoel is – op de weg komt in verschillende modelvariaties. De instap is de pure HB Coupé Classic, een auto waarin je het klassieker-dna van Tino en Paul terugziet. De velgen zijn uitgevoerd de stijl van de Porsches en Triumphs van de jaren ’60 en het interieur is afgewerkt met echt eikenhout. Maar we vermoeden dat de meesten vooral warm worden van de HB Coupé Road Racer, die je hieronder op de foto’s ziet. De Road Racer is (net als de classic trouwens) volledig uit carbon opgetrokken wat het totaal aantal kilo’s van deze lichtgewicht op 800 brengt. En als je dan bedenkt dat de snelste turbogeblazen motor 248 pk op de achterwielen brengt, dan kun je zelf wel uitrekenen dat de auto – zoals Tino het zelf omschrijft – seriously quick zal zijn.
In deze fijne video leggen Paul en Tino het trouwens veel beter uit:
Praat mee